Bahasaku, Bahasamu jua

Ahad, 27 Julai 2008

Jelon

Ayah saya katakan ada juga permainan yang dipanggil 'Jelon'.
Saya juga tidak tahu tentang sejarahnya..Walaubagaimanapun, saya rasa permainan agak seronok setelah mendengar ayah saya memberitahu saya tentang bagaimana ingin memainnya. Beliau mengatakan bahawa pemain-pemain harus memilih antara mereka seorang penangkap sementara yang lain akan lari-lari berkeliaran. Penangkap akan berlari dengan hanya satu kaki untuk menangkap yang lain. Sesiapa yang ditangkap akan menjadi penangkap seterusnya.
Sebenarnya, pada pendapat saya, munkin konsep permainan 'catching' atau 'polis dan pencuri' diambil daripada konsep permainan ini hanya diubah sedikit..Sayangnya, saya tidak ada gambar untuk permainan ini..hehe

Mungkin, esok, saya akan mengajak kawan-kawan saya untuk bermain Jelon(:


Syazwani

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama